уторак, 13. новембар 2012.

Seks u marketigu – kroz istoriju!


Seks prodaje! To smo već utvrdili! Marketiške agencije nemilosrdo rabe  seksualne motive u svojim kampanjama, bez obzira da li proizvodi koje reklamiraju imaju veze sa seksom ili ne! Ali, kada i kako je sve počelo?

Ako ste mislili da  je eksploatacija seksa i seksualnih motiva u marketigu produkt savremenog društva, varate se! Seks u marketingu je tu i prodaje tako reklamirane proizvode već 130 godina!


Najstarija poznata upotreba seksa u marketingu datira iz 1871.godine. Tada je kompanija Pearl Tobacco stavila sliku gole devojke na paklici svojih cigareta! 


Godine 1885. W.Duke & Sons ubacili su u pakovanje svojih cigareta kartice sa seksualno provokativnim slikama starleta! Do 1890.godie ova kompanija je postala vodeći brend cigareta! 

Kompanija Woodbury's Facial Soap je bila pred zatvaranjem 1910.godine. Prodaja ženske linije sapuna za lice je drastično opadala, sve dok na reklamama nisu počeli da koriste motive romantike sa parovima i nagoveštaje ljubavi i intime za oe koji koriste ove sapune! Kompanija Jovan Musk Oil pojavila se na tržištu 1971.godine naglašavajući u reklami seksualnu provlačnost svoje note parfema. Sa početnih 1,5 miliona dolara te godie, njihov prihod je do 1978 porastao na 77 miliona!

U savremenom mejnstrimu reklamiranja seks se koristi za reklamiranje celog spektra proizvoda! Reklamiraju se ne samo kondomi i seksualna pomagala, već i odeća, piće, parfemi, preparati za lepotu, pa čak i institucije poput opere znaju da pribegnu ovom rešenju!

Čuvena reklama i spot iz 1980. u kome 15-ogodišnja Bruk Šild
reklamira farmerke rečenicom: "Između mene i mojih farmerki nema ničega!"

Ipak, iako reklame koje koriste seksuale i erotske motive svakako privlače pažnju gledalaca i potencijalnih kupaca, uspeh upotrebe seksa u reklamiranju će dobrim delom zavisiti od samog proizvoda. U velikom broju slučajeva postignuta pažnja i uspeh će biti kratkoročni! Neke će se ipak pamtiti!

Kakvi god da su vaši planovi, oni verovatno ne uključuju probleme sa gumom!
Neka Firestone gume stavi 40.000 milja između vas i problema sa gumom!
(1978.god)

Dupli vazdušni jastuci, dupla sigurnost!

Studio Elixia!

Reklama na autobuskoj stanici, koja "radi" na vetar!

Optika Eyelab! - budite sigurni u ono što vidite!

Budite spremni i za ovu sezonu! Lynx lubrikant!

Za bol u kolenima! Da, ovo su kolena :D



I ovo su kolena! Flirt vodka, čuva uspomene!!

Želite moje telo? Postanite vegetarijanac!

Čaša šampanjca ili...

Durex lubrikant - uživajte i u drugoj strani!

Durex XXL!

No comment!

Durex performa, za produženi odnos!


Pravi pomfrit, u lažnom svetu!

MTV kampanja - koristite kondom!

Svaki put kada sa nekim spavate,
vi spavate i sa njegovom istorijom!

Želećete da nostite samo svoje telo!

Pfizer Viagra!

Deca ne treba da gledaju previše TV-a. Lego kockice!

Zvučna izolacija - neka vaše tajne ostanu u vaša četiri zida!

Push-up posteri za TMF žurku!

Viagra - i krevet ćete videti svuda!

Wanderbra - za vama će se okretati i oni od kojih to ne očekujete!




Agencija za ispitivanje tržišta Ad Age je objavila listu Top 100 najefektivnijih reklama veka. Među tih 100, samo 8 je koristilo seksuale i erotske motive! Takođe, među 20 najgledanijih reklama za automobile, samo jedna se bazira na seksualnoj konotaciji!

Seks prodaje! Ali ne sve!

0 коментара:

Постави коментар

Podelite ovo

Related Posts with Thumbnails