понедељак, 28. новембар 2011.

"Crkva" na prodaju!?

Pre upotrebe crkve detaljno proučiti uputstvo! O indikacijama, merama opreza i neželjenim reakcijama na “halo crkvu” posavetujte se sa zdravim mozgom!


Mala, prenosiva crkva nedavno je osvanula pored puta na relaciji Niš - Niška Banja, na imanju na kome se nalazi izložbeni prostor firme “Mančić Granit“ koja se bavi izradom enterijera i eksterijera od kamena. Radoznao po prirodi, stao sam, slikao objekat telefonom, a po povratku kući proguglovao termine „mala crkava/montažna crkva/ prenosna crkva“. Stari, dobri Google i ovoga puta je bio velikodušan!

Saznao sam ono što ste već verovatno ispratili u medijima, da su crkvicu osmislili i napravili otac i sin iz Gadžinog Hana, kraj Niša, da se transportuje viljuškarom i kamionom do željene lokacije, da je teška oko 5 tona, da u nju može da stane 15 ljudi, da ima krst, zvonik, oltar i freske, da ima priključak za struju, te da namanja verzija košta 12.000 evra, a da u zavisnosti od dodatne opreme i veličine cena ide naviše.

Mančići su na ideju prenosive bogomolje došli kada je potpisan sporazum o bogosluženju u vojsci, ali su ubrzo shvatili da se biznis može proširiti na restorane, bolnice, staračke domove, privatne posede biznismena...


Reportaža TV Prve (Exploziva) o postavljanju i montaži ove mini crkve

Reklo bi se, naizgled, plemenita ideja i većina medija je kao takvu i okarakterisala! Pa gde je onda tu problem? ... Krenimo redom...

Postojanje ovakvih crkava nije ništa novo (u drugim zemljama, Grčka na primer), ali kod nas se svaka lepa ideja uglavnom banalizuje, zloupotrebi i pretvori u pomodarstvo, pa bih rekao da to čeka i ovu!

Mančići kažu da se trude da idu u korak sa vremenom, pa ako je danas sve „za poneti“, zašto ne bi bila i crkva! Ali, može li se crkva porediti da brzom hranom, halo picom, mobilnim telefonom ili online kupovinom? Sme li se, uošte!

Proizvodjači su hteli da pomognu ljudima tako što će biti oslobodjeni dodatnih troškova i gubljenja vremena!? Pa nije li vera nešto što od nas zahteva izvesna odricanja, suzdržavanje, post,... Nisu li sveci ljudi koji su bili mučenici i odricali se (svih) zadovoljstava? Da li je onda vreme koje nam treba da stignemo do crkve izgubljeno vreme? 

Da li će biznismeni tajkuni koji kupe ovakvu crkvicu prljavim novcem i postave je u svoje dvorište kao statusni simbol, biti bolji ljudi i veći vernici, hoće li im to opravdati grehe?

Nije li u hrišćanstvu crkva posrednik izmedju Boga i vernika? Nije li individualizacija vere i direktan „kontakt“ s Bogom odlika drugih religija i konfesija?

Da li će postojanje bogomolja na svakom koraku pozitivno uticati na duševno, emotivno, pa i materijalno stanje naroda, ili će sve to zahvatiti još jedan populistički talas koji će i religiju i veru pretvoriti u estradu? Da li je prethodnu rečenicu završiti uzvičnikom „!“, umesto upitnikom, jer pitanja ovde zapravo i nema!

Koristi će od ovoga svakako biti, kako za proizvodjače koji će imati dobru zaradu, tako i za sveštenike, koji će dobijati dnevnice za „izlazak na teren“.

Da li je sledeći korak neka vrsta verske aplikacije za android platforme na mobilnim telefonima, da još više uštedimo na muci i vremenu!

субота, 19. новембар 2011.

Aforizmi Dalibora Đorđevića (2)!



Krenuli smo s mrtve tačke.
Sada smo na mrtve tri tačke...

*
Ovde više neće biti rata.
Nismo kreditno sposobni.

*
Nije kome je rečeno,
već kome je glasano.

*
Dajte mi polugu
i pokrenuću vam bubrege.

*
Država - to nisam ja.

*
Koliko po poslednjem popisu
u Srbiji ima mrtvih duša?

*
Svi kidaju odavde.
Kida se gde je tanko.

*
Samo što bliže vlasti
i - boli te dupe!

*
Žmurimo jer se sve svršava
pred našim očima.

*
Skroz su nas iscedili.
Ne možemo ni
pod prozor da im pljunemo.

*
Niko od palanačkih filozofa
nije čitao ''Filozofiju palanke.''

*
E, stradasmo!
Estrada smo!

*
Naš političar voli ćevap
više nego 'leba da jede!

*
Kad je stigla do Srbije,
Evropa je otišla dođavola.

*
U smak sveta veruju samo optimisti.

*
Ne možemo među uređene evropske zemlje
jer smo uneređena zemlja.

*
Mali piške u pesku.
Odrasli zabijaju glavu u pesak.

*
Živimo mnogo bolje nego u istom periodu lane.
Lanetu je lovac upucao majku.

*
U Evropi se igra fer.
Ovde se igra Lucifer.

*
Vladimir i Estragon
ovde čekaju Evropu.

*
Evropa će biti naš dom.
Popravni dom.

*
Ne mogu da nas ubiju u pojam
jer nemamo pojma.

*
Mi ne držimo do sebe.
Mi držimo u sebi.

*
Zašto je uvedena demokratija?
Da se pitaju budale!

*
Prezirem ''Bolji život'', ''Srećne ljude'' i ''Srpski film''.
Previše ulepšavaju našu stvarnost.
*
Grupa TNT:
Broj 1 - Dobrica Ćosić
Alan Ford - Boris Tadić
Bob Rock - Božidar Đelić
Cvećarnica - Narodna skupština
Ministarstvo za istraživanje ruda i gubljenje vremena - sva ministarstva u Vladi
Šef - Mirko Cvetković
Jeremija - Jovan Krkobabić
Sir Oliver - Mlađan Dinkić
Grunf - Milutin Mrkonjić
Superhik - Velja Ilić
Brok - Ivica Dačić
Gradski oci - Dragan Marković Palma (jer je debeo kao sva trojica zajedno!)
Trgovac Bing - Miroslav Mišković
Veliki Cezar - Vladimir Putin
Morgana - Ceca
Arsen Lupiga - Aleksandar Vučić
Gumiflex - Tomislav Nikolić
Klodovik - Srđan Šaper
Sigmund Listić - svi poštari u Srbiji
Baksuzni samoubica - srpski glasači

*
Ustvari, mi smo
u onoj stvari.


P.S. Autor ovih sjajnih aforizama je moj prijatelj Dalibor Đorđević, profesor srpskog jezika i književnosti iz Babušnice. Sa njegovim aforizmima i tekstovima ste već imali prilike da se upoznate na Paradoksiji. A tako će i biti, makar dok on konačno ne odluči da pokrene svoj blog ;-)


недеља, 13. новембар 2011.

Lajanje na (zdrav) mozak!!!

Pomislite za trenutak na MESEC!

Uvek je tu, ali ga često ne vidimo, jer bude zaklonjen oblacima, ili jednostavno mi naše poglede, zajedno sa planetom okrenemo na drugu stranu! Ponekad vidimo tek njegove obrise, senke. Kada je pun, u punom sjaju, izgleda tako lepo, tako moćno, misteriozno, tu je, pred našim očima, a ipak nam je tako nedokučiv. Tako jednostavan, a tako impresivan! Usamljen u moru tmine, još je lepši i blistaviji! Kada ga nema, ovlada potpuni mrak, jednoličje, praznina! Mnogi sežu ka njemu, a retko ga ko i dohvati! Neki veruju da su ljudi tamo stigli, da su dotakli njegovu tajanstvenost, napravili prve korake po njegovoj naboranoj površini. Drugi, pak, veruju da su to prazne priče! Večita inspiracija pesnicima, slikarima i naučnicima! Ponekad je jednostavnije pretvarati se da ne postoji! Ali, on je uvek tu, sa nama i u nama!

Mnogo je vukova koji zavijaju na njega, rasipajući svoju moć u prazninu. Mesec ih se ne plaši, on jedino treperi ogledan u njihovom oku! Svesni njegove moći, vukovi se često penju na najviše vrhove i podižu glave i njuške ne bi li mu bili što bliže, dozivaju ga, nude mu se! Lakše im je da love kad ga nema, ali znaju da bi bez njega i njih progutala noć!


Sada se vratite na početah prethodnih redova, pa umesto Meseca, metaforički pomislite na MOZAK! Pročitajte ih povovo!


***

Ovaj sjajan kolaž/montažu, koji mi je bio inspiracija za post, je negde 80-ih uradio Dušan Gačić, poznati strip crtač i illustrator iz Hrvatske, prelepivši sliku mozga preko ilustracije iz jednog časopisa (verovatno Nedeljnog Vjesnika) i nedavno je postavio na svoj blog.

Slučajno ili ne, metafora postaje još jača kada saznamo da je kolaž nazvan Balkan! (Treba li tekst pročitati još jednom?)

недеља, 6. новембар 2011.

Blogeri ustupaju prostor društveno odgovornim reklamama!

Medijski prostor je danas šareniji nego ikada pre! Što zbog mnoštva različitih vrsta medija, što zbog njihove sveprisutnosti! Uticaj medija je bio očigledan još kad se pojam medija svodio na televiziju i novine. Mnogi pojedinci, kompanije, organizacije, partije i Vlade su to koristile, upotrebljavale i zloupotrebljavale. Uticaj medija je sada još jači, kada je spisku pridodat i internet sa svim svojim adutima.

Naizgled veća demokratija u dostupu i selekciji informacija često ima i svoje kontaefekte! Medijske kampanje i reklame koštaju čitavo bogatstvo, a neretko nas najčešće nerviraju i vredjaju nam inteligenciju svojim stavom prema nama, gledaocima, tj konzumetima reklamirane ideje! Nedavno sam započeo priču o glupim i nelogičnim reklamama, zahvaljujući reklami jedne banke, a sada je potez jedne druge banke pokrenuo srpske blogere na akciju!


Naime, u mesecu štednje, dok su druge banke trošile novce na reklame i samopromovisanje povoljnih kredita i sl, Komercijalna Banka se odlučila za drugačiji pristup, ustupajući svoj medijski prostor društveno odgovornim reklamama! Da li je to zaista tako, ili su oni to iskoristili da istaknu svaku priliku kako su "društveno odgovorni" i "misle i ulažu u budućnost" zapitala se u svom postu Dragana Djermanović, a na njen post je reagovao Ivan Ćosić, predlažući da i mi, blogeri, ustupimo svoj prostortakvim akcijama i reklamama. Lažna humanost zna biti gora od same nehumanosti, ili indiferentnosti!

Ako ste ove reklame već videli pojedinačno, sada bar zastanite na trenutak i razmislite o njima! I o svojoj društvenoj odgovornosti...


Stop trgovini decom

Kampanja organizacije Astra -- Anti Trafficking Action


maliVEliki ljudi

Kampanja organizacije maliVEliki ljudi



Bolje da znaš


Ujedinjeni protiv droge


Osobe u razvoju

Kampanja organizacije Dečije srce





Bitka za bebe

Podelite ovo

Related Posts with Thumbnails