четвртак, 11. октобар 2012.

Kako sam kupio 27,000 pratilaca na Tviteru!


Da li broj pratilaca na Tviteru određuje koliko je tviteraš „uticajan“? Po logici, veliki broj pratilaca znači i da je neko dugo na mreži, da je ljudima zanimljiv, zabavan, duhovit, informativan,...da postoji razlog zbog kog su ga „zapratili“ (oduvek mi je ova kovanica bila čudna). Ako birate koga da zapratite, pre ćete se odlučiti za nekog ko ima nekoliko stotina ili hiljada pratilaca, nego nekog ko ima tek par desetina. Zar ne? 


Ali logika često bude izigrana! Američki novinar Seth Stevenson pokušao je da proveri i prevari ovu logiku. Sa nekih 1,100 pratilaca ili folovera na svom Tviter nalog osećao se pomalo inferiorno u odnosu na neke kolege koje su imale preko 20 pa i preko 75 hiljada pratilaca.Umesto da se upušta u intelektualne debate, prosleđuje bitne informacije, postavlja komentare, dosetke i opaske (tzv. Bon mots) koje staju u 140 karaktera, odlučio je da kupi značaj broj pratilaca i tako, naizgled, poveća svoj uticaj na ovoj društvenoj mreži.

Seth je kupio čak 27,000 pratilaca, doduše lažnih, za samo 202$ preko nekih internet sajtova.
Ovakvi foloveri se kupuju u grupama (balkovima), obično iz Indije ili drugih delova Azije. Tehničari se prethodno potrude da ovi tviter nalozi izgledaju realno, da ne deluju kao roboti. Ovakvi foloveri su dobili naziv zombi pratioci, jer su oni totalno pasivni, ne fejvuju, niti retvituju vaše tvitove. Koja je onda korist od njih?

Šta donosi veća cifra pored vašeg imena, osim ilizije o uspehu? Ovaj novinar je primetio da se nakon ovoga, njegov broj stvarnih pratilaca uvećavao mnogo brže nego ranije. Ljudi su logikom uticajnosti počeli da ga prate. Kupovinom pratilaca/sledbenika/folovera pre svega se bave političari, pevači i glumci, zvezde u usponu... Priča je dotakla i predsedničke kandidate u SAD, pa je Romni optuživan da je kupio sledbenike na Tviteru, a optužbe nisu zaobišle ni Obamu i nalog njegove kampanje!



Neprijatnost može nastati kada vaš nalog na Tviteru proveri neko na mnogobrojnim aplikacijama koje pokazuju koliko procenata vaših pratilaca je aktivno, pasivno i lažno!


Zato, meni sve to dođe kao da vozite Yuga, dok na svom profilu stavljate sliku vas u Mercedesu!
Ja ću za sada biti zadovoljan sa svojih nekoliko desetina, pravih pratilaca. Vas neću kupiti, ali ste svakako dobrodošli na @paradoksija

P.S. Seth je svoj eksperiment obelodanio, prznao. Njegovi zombi pratioci su nestali sa njegovog naloga, ali je i ovim potezom svakako stekao dodadnu popularnost! Uostalom, sad i mi znamo za njega!


0 коментара:

Постави коментар

Podelite ovo

Related Posts with Thumbnails