петак, 13. јул 2012.

Kako postaviti deko kamen!

Leto je, a sa njim uz odmore, bazene, uživanje, idu i radovi u kući, krečenje, renoviranje, farbanje... Uz malo mašte, vaš dom može postati još lepši i prijatniji kutak. U tome vam u mnogome može pomoći deko kamen, ili dekorativni kamen, vrlo aktuelan, vrlo moderan materijal koji je sve popularniji u dizajnu enterijera.


Deko kamen vam nudi različitite mogućnosti, da se igrate, prepustite mašti i da u tome uživate! Možete odabrati jedan ceo zid, ili samo njegov deo, stub, gredu, prolaz... Može odabrati boju koja vam najviše odgovara, a možete i kombinovati nijanse. 

Treba napomenuti da dekorativni kamen može biti od kamena, u vidu pločica, ali i od gipsanog materijala! Prve dve verzije su dosta skuplje i kreću se od 50e/m2 pa do preko 150e/m2. Mnogo jeftinija, a jednako lepa varijanta je od gipsanih ploča, čija cena je oko 2000 dinara po kvadratu.

Postupak postavljanja je relativno jednostavan, pa možete uštedeti i na majstorima! Za početak, naravno, odaberite površinu/zid na koji želite da postavite dekorativni kamen.


Dakle, ja sam odabrao ovaj zid, da na njemu postavim deko kamen, i to na sledeći način:


Zamisao je da površine 1, 3 i 4 budu oblepljene deko kamenom svetlo sive/ beličaste boje, a da sredina, označena brojem 2 bude okrečena u crvenu boju i da na nju postavim tri police u cik-cak. Na pozicijama "a" i "b" želim da postavim dekorativne ukrasne lampice sa podesivom jačinom svetlosti, a na poziciju "c" da sprovedem duplu utičnicu, jer na ovm zidu nemam ni jednu. Krećemo!


Naravno, zid najpre treba pripremiti, skinuti stare tapete, očistiti od lepka, gipsom ili glet masom popuniti rupe i neravnine. Utičnica i struja za dekorativne lampice su sprovedeni, idemo na sledeći korak.


Površinu broj 2 sam prvo okrečio u belo, kako bi se crvena boja jednako primila svuda. Ostatak zida, na kome će ići deko kamen ne morate detaljnije pripremati, niti gletovati.


Onda slede dva sloja crvene boje (kupite gotovu, ne možete je dobiti nijansiranjem bele tonerima) i spremni smo konačno za postavljanje deko kamena.


Dekorativne ploče koje sam ja uzeo su jednake širine (10cm), ali ima 9 različitih reljefnih oblika i dužina, od 20 do 35cm. Za kombinovanje, sasvim dovoljno. Ja sam ih prvo razvrstao po oblicima, tj dužini.


Zatim sam označio dužine, kako bi mi bilo lakše da pravim kombinacije, sa što manje sečenja.


Krećemo od ovog dela. Crvena boja, naravno, malo zalazi na površinu na kojoj će se lepiti kamen. Krenite sa poda, ploča, po ploča. Ukoliko nemate parket ili laminat, možete postaviti neku letvicu, pa krenuti od nje, a da kasnije parket podvučete ispod kamena. Širina stuba je 44cm, pa ću na toj širini i lepiti deko kamen.


Kako je to relativno uska površina, morao sam da češće sečem i uklapam ploče. Ali sečenje je zaista jednostavno. Izmerite željenu dužinu i zasecite skalpelom, na obe strane.


Zatim, običnom testerom, lagano presecite. Preporučujem testeru sa krupnijim zubima, jer ide mnogo lakše i brše. Ovakvu testeru možete naći kod kineza za 100-150din. Parče koje vam je ostalo ne bacate, već stavljate na početak novog reda, ili gde vam se već uklopi. Dekorativni kamen koji nije od gipsa se mora seći brusilicom, te je to mnogo zahtevnije, i opasnije za laika. 


Ja sam, za probu, prvo kombinaciju isekao i uklopio "na suvo", na podu, da vidim kako će izgledati, pa tek odna krenuo da lepim. Ovaj korak možete preskočiti i odmah lepiti na zid (sada, kada znate kako ;)  )


Lepljenje je takođe veoma jednostavno! Rastvorite malu količinu lepka za pločice (ja sam koristio Ceresit CM11, ali možete i neki drugi) i špaklom nanesite na sredinu pločice. Lepak ne morate nanositi i na zid, jer su pločice lake.


I lagano pritisnite uz zid. Nemojte nanositi previše lepka, niti mazati krajeve, da vam se lepak ne bi istisnuo između pločica.


Ukoliko je potrebno, pločicu poravnjajte laganim udarcima čekića, najbolje preko neke letvice, kako se ne bi oštetila, ili gumenim čekićem, da lepo legne!


Malo po malo, dobijamo željeni izgled ovog dela zida. Pločice možete kombinovati kako hoćete, i imajte na umu da od ovih 9 varijanti dobijate još 9 ako ih samo okrenete "naglavačke", plus sečeni parčići, koji se mogu svuda uklopiti. I tako do vrha!


Što se tiče druge strane, površina koje sam gore označio sa 3 i 4, tu je priča malo komplikovanija, zbog ćoška. Ovde možete odabrati jednu stranu koja će štrčati, ili praviti kombinaciju, da pločice sa jedne, pa sa druge strane naizmenično preklapaju jedna drugu na ćošku.


Ja sam se odlučio za drugu, komplikovaniju, ali i lepšu kombinaciju, u kojoj krajevi štrče naizmenično s jedne, pa s druge strane.


Korak po korak, i ovaj deo zida dobija željeni izgled, a ovako uklopljeni ćošak nije napadan i ružan!


Stigli smo do dekorativnih lampica. Ovde morate obratiti pažnju, lepo izmeriti mesto koje će lapmica zauzeti. Deko kamen možete jednako lako iseći testerom ili skalpelom u željenom obliku.


Namestite lampicu i nastavite da lepote oko nje. Malim parčićima možete da popunite potencijalne rupice. Slična procedura je i kod postavljanja prekidača i štekera.

 


Na kraju sam dobio ovo!!! Priznaćete, velika razlika u odnosu na početak. Jako lep kutak i detalj, koji možete sami, vrlo lako napraviti. Cela ova površina deko kamena ima oko 3,5 kvadratna metra, a gipsani dekorativni kamen je koštao koliko 1 kvadrat kamenog!


Pritom, škart i otpad od 3,5 kvadrata je stao na dnu jednog lavora. Znači, upotrebljivost gotovo 100%.

Evo kako jednostavno, uz malo truda možete osvežiti vaš enterijer idejom za krečenje i dekorisanje prostora! Više detalja o ovim gipsanim pločama možete naći na Fejsbuku.

0 коментара:

Постави коментар

Podelite ovo

Related Posts with Thumbnails