Nisam na “Fejsu”! Moja devojka, neki prijatelji i kolege s posla - jesu. Neki tek imaju nalog, neki su jako revnosni i dobar deo svog dana, ili bar boravka na netu posvete tom, sasvim sigurno mogu reći, globalnom fenomenu. Sajt adriatalk.com je nedavno sproveo istraživanje o broju korisnika ove društvene mreže u zemljama ex-yu. Rezultati pokazuju da Facebook u ovom regionu ima preko 2,95 miliona korisnika, što je povećanje od preko 20% samo za zadnja tri meseca. Najveći deo (40%) čine korisnici iz Srbije, kojih je već preko million. Najveći broj korisnika ima izmedju 18 i 35 godina, većinu prijavljenih (oko 55%) čine muškarci. U svetu, ovaj servis koristi oko 200 (i slovima: dvestotine) miliona ljudi!
Medjutim, šta se dešava kad vam Facebook dosadi, kada vas prodje volja, ili jednostavno prerastete želju za takvom vrstom aktivnosti? Pa jednostavno izbrišete nalog, I to je to!
E, pa nije! Oni koji su to već probali da urade, shvatili su da Facebook ne nudi takvu opciju. Možda niste ni znali, ali ako ste već kreirali nalog, ne možete ga izbrisati. Možete ga deaktivirati, ali informacije koje ste ostavili na vašem profilu, ostaju dostupne. Nedavno se Kanadska Vlada zainteresovala za ovo pitanje, i utvrdila da su neke stavke u suprotnosti sa zakonom iz 2000. godine koji štiti privatnost kanadskih gradjana na internetu. Facebook je brzo reagovao i obavezao se, ne samo za korisnike iz Kanade, da u narednih godinu dana promeni neka svoja pravila:
1. sve igrice, kvizovi i ostale aplikacije pravljene van Facebooka, a koje se upotrebljavaju na Facebooku, neće imati pristup ličnim informacijama bez odobrenja za svaku posebnu kategoriju koja se nalazi u ličnim informacijama. Prijatelji korisnika moći će da blokiraju te aplikacije da koriste njihove informacije.
2. pojednostavće se način deaktiviranja i brisanja profila.
3. Upozoravaće se korisnici da ne smeju da koriste tudje e-mail adrese na Facebooku bez odobrenja vlasnika tih adresa.
4. Ostavljaće se, za razliku od dosadašnje prakse, profili osoba koje su preminule, kako bi njihovi prijatelji i dalje mogli da ostavljaju poruke.
Verovatno najveći broj korisnika Facebooka nije ni bio svestan da se njihove informacije upotrebljavaju u druge svrhe bez njihovog znanja. Ovi potezom, Facebook je zaštitio svoj imidž, a pre svega sebe od potencijalnih legalnih posledica koje su mogle da uslede u budućnosti, jednom kada se utvrdilo da se neka njihova pravila kose za zakonima nekih država.
Нема коментара:
Постави коментар